środa

12 dzień grudnia


Tak sobie myślałam przy tej mojej kawie i dotarło do mnie, że odkryłam sposób na denerwujący efekt, który mają osoby odchudzające się - efekt jojo.
Już niedługo koniec roku. Regułą jest, że w tym okresie robi się tzw. postanowienia noworoczne. Większość z tych postanowień dotyczą sylwetki – bo jest tu i ówdzie za dużo, a tam i gdzie-nie-gdzie, to by się więcej przydało. No, co? Nie mam racji? Tłumy walą do tej siłowni w styczniu, w marcu już pustki, a w czerwcu płacz słychać, bo wróciło to co się w styczniu zrzuciło. A ja mam sposób...
Panie, panowie. Kiedy już uznacie, że wszystkie kilogramy zbędne zrzuciliście, to zamiast pocić się w siłowni, czy też głodować, aby wagę utrzymać, należy zacząć się uczyć.
Powinnam tu przedstawić nie-do-końca-naukowy wykład wspierający moją teorię, ale to zbyt dużo pisania i mogłoby trochę Szanownego Czytelnika znudzić. Powiem krótko: mózg do działania wykorzystuje 1/3 energii uzyskiwanej z tego co jemy. Większa praca mózgu - większe zapotrzebowanie na energię - mniej energii magazynowanej - mniej tłuszczu.
Kurs języka chińskiego, lekcje gry na kontrabasie, cokolwiek, żeby mózg i jego neuronki pobudzić do pracy. Należy jednak zaznaczyć: w momencie, kiedy dyscyplina, którą sobie wybraliśmy zaczyna wydawać się monotonna, trzeba zmienić obiekt zainteresowań i zacząć się uczyć czegoś nowego. Fakt, że coś nas już nie bawi, oznacza, że mózg nie pracuje na pełnym gwizdku – a o to głównie chodzi.
Osobiście problemu ze zbędnymi kilogramami nie miałam – w każdym razie, nie był to problem.
„Nadwagę” miałam cztery razy, kiedy byłam w ciąży, ale wystarczyło, że urodziłam i musiałam nauczyć się, jak radzić sobie najpierw z jednym, później z dwójką i trójką małych dzieci. Najmłodsze pojawiło się po długiej przerwie i też okazało się być lekcją, chyba najbardziej intensywną.
Przytyłam również, kiedy rzucałam palenie. Ale, gdy nauczyłam się, że rzucać to ja mogę "szklanką o ścianę", a nie palenie, to moja waga szybko wróciła do równowagi.

To jak panie i panowie? Do książek i podstawy astrofizyki lub neurologii studiować, a nie seriale oglądać, albo bezmyślnie ciężarki podnosić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jako, że ostatnio trochę spamu się pokazuje, postanowiłam, że zanim się komentarz pokaże na stronie to go najpierw sprawdzę. Taka sytuacja. Pozdrawiam ciepło. Brydzia.