środa

26 dzień grudnia


Najkrótszy dzień w roku za nami, ale trzeba jeszcze trochę czasu, żeby dzień był dłuższy niż noc. Długie wieczory można wypełnić oglądaniem programów w telewizji. Ale cóż to za rozrywka? Osobiście zdecydowanie wolę książki. Często zdarza się, że są to książki w formie elektronicznej - zwyczajnie, jeśli już decyduję się na zakupy nie muszę czekać wieki na dostawę. Płacę, mam, czytam. Zdarza mi się od czasu do czasu wejść do księgarni - niebezpieczny krok dla mojego portfela - i kupić to i owo. A jakże. Mimo wszystko nie ma to, jak zapach farby na papierze... Mmm...
Pamiętam, że zanim się zdecydowałam na czytanie e-booków, z oburzeniem patrzyłam na to, jak ludzie gapią się w swoje telefony. W autobusie, w pociągu, na przystanku, w kawiarni, wszędzie. Myślałam sobie: gapią się w te ekraniki, przewijają te "fejsbuki" i "instgramy", oglądają jak inni żyją, lepiej by sobie jakąś książkę przeczytali. I masz ci los! Technologia i mnie dopadła. Dołączyłam do grona zagapionych w telefon. Przekonałam się, że jeszcze jest nadzieja, że ludzie w autobusie nie przewijają fejsbukowe posty, ale strony książek. 
Te rozważania na tematy książkowe wywołane zostały wyzwaniem, do którego zaprosiła mnie koleżanka.
W zadaniu chodziło o to, aby codziennie, przez tydzień, przedstawić jedną książkę, jedną z tych ulubionych. Bez wyjaśnień, żadnych recenzji; okładka (o ile możliwe), tytuł, autor i już.
Pisałam te tytuły, pisałam i okazało się, że jest ich trochę więcej niż siedem. Wyszło mi coś w rodzaju rankingu książek mi najbliższych. Tak, jak przychodziły mi do głowy tytuły, tak je i tu przedstawiam.

Od nr 1 do nr 7 (to te, które znalazły się w wyzwaniu koleżanki):
"Wielka, większa, największa" Jerzy Broszkiewicz 
"Diuna" Frank Herbert
"Achaja" Andrzej Ziemiański
"Quo vadis" Henryk Sienkiewicz
"Faraon" Bolesław Prus
"Dziady" Adam Mickiewicz
"Maps of meaning" Jordan Peterson
Tytuły, które nie zmieściły się w pierwszej siódemce:
"Alicja w krainie czarów" Lewis Caroll
"Makbet" William Shakespeare
"Sapiens" Yuval Noah Harari
"The secret teachings of all ages" Manly P. Hall
"Magia sprzątania" Marie Kondo
"Psychologia a alchemia" Carol Gustaw Jung
"The four agreements" Don Miguel Ruiz
Cóż. Analizując i podsumowując ten rankingowy spis, to ja już nie wiem, czym ta głowa moja powinna się zajmować w czasie przerwy na kawę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jako, że ostatnio trochę spamu się pokazuje, postanowiłam, że zanim się komentarz pokaże na stronie to go najpierw sprawdzę. Taka sytuacja. Pozdrawiam ciepło. Brydzia.